backpain2

Trateaza cauza durerii de spate


De dimineata am primit o invitatie pe facebook de a agrea un produs care in descriere spunea ca ne trateaza impotriva ruginirii celulare, rezultatul fiind oprirea imbatranirii.Din anii 90 ni se livreaza pe diverse canale adevaruri absolute despre articole si dispozitive care ne imbunatatesc viata, se impacheteaza rapid si se pun usor sub pat.

Doi vecini se intalnesc in fata casei si pun pe povestit. Dupa un timp unul intreaba:

  • Ce este cu cainele tau de schelalaie de cand am venit?
  • Sta pe un cui, se plange, dar inca nu-l doare atat de tare incat sa se ridice’’.

Te recunosti in povestea aceasta?

Asa ca astazi va propun sa jucam adevar sau provocare!

Adevarul este durerea ta de spate!Provocarea este sa te ridici de pe cui si sa nu crezi in miracole, sa alegi tratarea cauzei nu a simptomului, chiar daca asta presupune varianta mai grea (implicarea ta), cu ceva consum de energie.

Iti propun 4 intrebari:

DE CE ne doare spatele? Durerea de spate poate fi de cauza: musculo-ligamentara, discala, vertebrala sau neurologica.

CAND sa faci ceva impotriva durerii de spate? Ideal este sa previi aparitia durerii de spate. Dar daca este instalata, actiunea este cel mai bun lucru, prin actiune inteleg sa faci tot, cat mai precoce incat sa opresti un efect de domino, de la o durere taraganata la hernie de disc. Prin lipsa actiunii se poate ajunge la afectare neurologica si necesitatea unei interventii chirurgicale.

CUM ? Prin imbunatatirea posturii, activitate fizica, reducerea greutatii corporale, alimentatie sanatoasa.

UNDE ? Primul pas este sa te adresezi unui cabinet medical de fiziokinetoterapie pentru o evaluare obiectiva si stabilirea programului de tratament. Obisnuinta te conduce spre lucruri facute de altii si implicarea minima, apeland la corsete, perne electrice, masaj, sau vraci care pun coloana la loc. Solutia este de cele mai multe ori in interior, prin intelegerea si schimbarea stilului de viata. Corpul uman are capacitatea de a compensa dezechilibre si de a ne trimite semnale, pentru a actiona, cele mai multe procese fiind revervibile. Concret, un disc intervertebral comprimat si deshidratat poate reveni la starea initiala prin reducerea stresului mecanic la nivel vertebra

“Orice informatie este doar un zvon pana cand o duci in muschi” proverb din Papua Noua Guinee. Iti propun sa facem asta impreuna!

Read More

Tu schiezi sau ramai acasa?

1017140_10202021779119680_1033555064_n

Meriti o vacanta dupa o lunga perioada de munca, in care sa evadezi din cotidian si sa descarci pe o partie camionul de stres si uzura acumulata!

Asa cum ti-ai pregati masina cu anvelope de iarna pentru siguranta suplimentara si pentru a nu fi amendat, este nevoie sa te pregatesti fizic pentru a te feri de accidente pe partie, scutindu-te de o eventuala “amenda” restul sezonului.

Daca ai o munca sedentara si muschii tai sunt mai mult sau mai putin antrenati, dar dintr-odata doza de adrenalina te impinge sa-ti fortezi limitele la extrem, daca alegi sa simti placerea, sa aluneci in voie, este recomandabil sa iti evaluezi starea fizica si sa tratezi durerea de genunchi sau de spate.

Primul lucru pentru a-ti evalua starea fizica este sa-ti raspunzi sincer cand si cat exercitiu fizic faci!

Chiar si un minim de activitate fizica este mai mult decat deloc, iar cel mai fiziologic lucru este a merge pe jos, crescand ritmul progresiv. Poate fi urmat de exercitii de stretching si antrenament cardio  pentru a intregi programul.

O solutie adaptata este Tabata, un antrenament pe intervale (20 secunde/8 repetari), care necesita implicare minimala de timp (4 minute) cu eficenta maxima cardiovasculara si musculara. Tabata a fost conceput de spaecialisti in domeniul sanatatii si membrii din echipa olimpica a japoniei, se adreseaza celor care spun ca nu au timp pentru miscare.

4 minute de 4 ori pe saptamana, total 16 minute! Tu ai acest timp?

Pentru a obtine cele mai bune rezultate vino sa beneficiezi de un program personalizat, realizat cu ajutorul unui specialist in kinetoterapie.

Durerile de spate sau genunchi necesita o evaluare musculo-scheletala si indrumarea de specialitate pentru un program de recuperare. Pentru o evaluare completa va puteti programa la cabinetul de fizio&kinetoterapie Kynesys. Evaluarea dureaza 30-50 min, include teste articulare si musculare specifice in urma carora va personalizam programul de recuperare.

Recuperarea necesita 5 sedinte de kinesiotaping, terapie fasciala, proceduri de fizioterapie si kinetoterapie, o data pe saptamana, timp de 4-5 saptamani.

Este placut ca si kinetoterapeut sa primesti feedbak pozitiv de la un pacient revenit dupa o vacanta la ski, pusa la un moment dat la indoiala de o durere de genunchi sau de spate!

 

Read More

Ionut – Despre lucrurile cu adevarat importante

 

baby-bike

Este miercuri seara, am avut o zi plina si sunt incantat ca am contribuit la viata unui copil de 8 ani!

In urma cu 2 ani, Ionut a cazut cu bicicleta la varsta de 6 ani, In urma acestui incident a suferit un accident vascular hemoragic, ramanand cu sechele neurologice la nivelul membrului superior si inferior drept. Dupa spitalizare Ionut s-a intors acasa la cei 4 fratii, doar ca nu mai putea fi cu ei, nu se mai putea juca, fiind imobilizat in pat.

Dupa doi ani de la accident, in urma cu o saptamana, m-a sunat una din pacientele mele  cu rugamintea de a il evalua pe Ionut, baiatul vecinilor ei. Ionut face parte dintr-o familie numeroasa care traieste la tara. E posibil ca aceasta sa fie ultima lui sansa.

In urma evaluarii, am vazut in Ionut multa veselie si ambitie. De la accident, Ionut invatase singur sa mearga pe bicicleta, punand mana dreapta cu ajutorul mainii stangi pentru a prinde ghidonul. Am simtit o  energie buna care trebuia canalizata, astfel incat, zi dupa zi sa exerseze pentru a se recupera. Copilul inca are sansa buna de recuperare si munca noastra din cabinet impreuna cu implicarea de acasa imi dau sperante de progres.

Azi, dupa o saptamana, Ionut a venit pentru a doua oara la mine in cabinet. Este extrem de fericit! Si-a facut in fiecare zi “tema”  (programul de recuperare), vad entuziasmul pe chipul mamei care imi povesteste ca Ionut face o ora si jumatate de exercitii pe zi. Are 8 ani si imi doresc sa ii redam impreuna dreptul la a se juca!

In cabinet, sub privirile noastre, Ionut isi face constiincios programul. Aproape a uitat ca noi suntem alaturi de el. Exercitiile sunt grele, ii vad o usoara grimasa de durere pe fata, dar si un zambet. Un zambet care anticipeaza joaca din vara anului urmator.

Un baiat de 8 ani lupta pentru propria sa recuperare dupa un accident care i-ar fi putut distruge intreaga viata. La 8 ani sau 80, niciodata nu e prea tarziu!

Read More

Despre lucrurile cu adevărat importante

 

new-beginningsVin la tine cu sufletul deschis, cu experiențele de zi cu zi din activitatea mea profesionala, cu bucuria de a fi de folos unor oameni. Titlul este inspirat din cartea ,,Despre lucrurile cu adevărat importante”, scrisa de Alexandru Paleologu, in care pastrarea sufletului este mesajul principal.

“Despre lucrurile cu adevărat importante” – sunt o serie de articole cu întâmplări excelente despre oameni. Primul articol este despre oamenii minunați din jurul meu, care mi-au influențat viața si profesia. Sunt ceea ce sunt acum datorită unor oameni și întâmplări minunate și pentru că nu le-am mulțumit niciodată public, o să o fac acum!

In anul I de facultate am avut șansa sa pot învăța din experiența și profesionalismul Domnului Doctor Ometa, un profesor și un model ,,de luat acasa”. Vă mulțumesc, domule doctor, pentru deschiderea de a ne împartăși experiența dumneavoastră.

În 2005 am avut primii pacienți, erau pacienți cu afectiuni neurologice țintuiți la pat. Îmi aduc aminte numele lor, R. și M. Recunosc, eram ușor in dificultate, am apelat la varianta ‘sună un prieten’, așa ca am rugat o buna prietenă sa ma ajute in evaluarea celor doi pacienti. Prietena se numeste Merima Jurici și este medic de recuperere, acum psihiatru in USA. Mulțumesc Mera, de la tine am invatat ce inseamna sa fi pragmatic si smart.

Se spune ca suntem suma oamenilor intâlniți, așa că, din acest ciclu este si intalnirea cu Claudiu Nagy, un om cu o poveste minunată, care a reușit profesional departe de casă in Germania. Claudiu este fizioterapeut in Nurnberg, s-a ocupat o lunga perioadă de echipa de fotbal FC Nurnberg, iar acum are unul dintre cele mai apreciate cabinete in Nurnberg. Claudiu, multumesc pentru invitatia de a lucra langă tine, a fost cea mai importanta experiență!

Cu experiența acumulată am pornit la drum in 2006, Kynesys are astazi 8 ani, in care imi place sa cred ca am fost de folos unor oameni!

Read More

Cel mai important mod de a preveni osteoporoza

Am sa incep cu vestea buna, speranta de viata este in crestere in intreaga lume, potrivit organizatiei mondiale a sanatatii. Una calda, una rece, tot OMS pune osteoporoza in grupul celor mai frecvente 10 boli din lume. Mai intai sa vedem cauzele principale ale aparitiei osteoporozei: schimbarile hormonale, deficitul de calciu si vitamina D, stilul de viata. Statistic una din trei femei si unul din cinci barbati vor prezenta cel putin o fractura legata de osteoporoza.

osteoporosis

Oasele sunt intr-un proces continuu de remodealare, generare de tesut nou si resorbtie, sub influenta hormoniilor sexuali, precum si a incarcarii mecanice. Este dovedit faptul ca activitatea fizica, in special activitatatea care mentine sau creste forta musculara, coordonarea si echilibru ajuta la mentinerea mesei osoase si prevenire fracturilor datorate osteoporozei. Calcaneul unui maratonist este cu 30% mai dens decat calcaneul unei persoane care nu practica activitati fizice regulate.  La fiecare 30 de secunde, o femeie din Europa sufera o fractura din cauza osteoporozei conform ultimului studiu consacrat acestei boli.

Cum putem schimba o veste rea in una buna? Este important sa cunoastem factorii modificabili asupra carora putem interveni. Crearea de obiceiuri alimentare sanatoase, greutea corporala, proportia dintre tesutul muscular si tesutul gras, activitatea fizica, evitarea fumatului si consumul limitat de alcool.

Preventia este modul cel mai eficent de a mentine sanatatea. 

Spuneam mai devreme ca traim mai mult, insa ne miscam mai putin.

Pentru fiecare categorie de varsta prezentul este cel mai potrivit moment pentru a actiona. Studiile arata ca tesutul osos acumulat prin exercitiu fizic in perioada de crestere asigura o rezistenta sporita, cu efecte pozitive de-a lungul intregii vieti. Incurajati-va copiii sa faca cel putin cel putin 40 minute de activitate fizica pe zi. Pentru adult, exercitiul fizic are un rol important in cresterea masei si rezistentei ososase care sustin greutatea corpului.

Exercitiu fizic

Intregarea varsnicilor in grupe de 4- 8 persoane, aduce beneficii la nivelul sistemului cardiovascular, respirator, musculoscheletar si social.
Cabinetul Kynesys vine in sprijinul dumneavoastra cu programe de kinetoterapie, pentru copii, adulti si varsnici, tinand cont de particularitatile de varsta, nivelul de antrenament al fiecaria(afectiuni musculoscheletale, vicii de postura, regim de vita, etc).

Sedinta dureaza 30-50 minute, combina principiile antrenamentului cardio, coordonare, echilibru si respiratie. Beneficiile obtinute sunt la nivelul tonusului muscular, al posturii, crestera rezistentie la efort, cresterea flexibilitatii si scaderea in greutate.

Read More

Sarcina si durerea de spate – solutii

Sarcina este o perioada solicitanta pentru organism  datorata schimbarilor  fizice si psihice prin care trece corpul.  Aceste schimbari includ:  modificarea centrului de greutate, pozitia incorecta in ortostatism, presiunea uterului pe vasele de sange,  eliberarea de relaxina.  Relaxina este un hormon cu functia de a relaxa muschii, articulatiile si ligamentele, facilitind astfel crearea spatiului necesar  dezvoltarii sarcinii. Dar articulatiile flexibile, relaxate, inseamna articulatii instabile!

sarcina

Corpul uman are capacitatea de a compensa dezechilibrele   (fizice) si de a  le semnala prin discomfort si durere. Cu timpul,  dezechilibrele determina  decompensare articulara si cronicizarea unor afectiuni articulare sau organice.

60-80% dintre femeile insarcinate acuza dureri articulare, cele mai frecvente  fiind in zona coloanei vertebrale lombare  si sacrale. Durere poate sa apara in orice etapa a sarcinii, dar mai ales  in ultimul trimestru.

Tinand cont de restrictiile din ultimul trimestru de sarcina, kinetotrerapia amelioreaza sindromul dureros prin  exercitii de respiratie, elongatii si exercitii specitice cu gymball.

Una din cele mai bune solutii in aceasta perioada este terapia cu tape (kinesio taping), un dispozitiv medical cu  cu elasticitate si textura  asemanatoare  tegumentului, folosit in prevenirea si tratarea dezechilibrelor musculare, articulare si a edemului limfatic.

Tape intervine  la nivelul a 6 sisteme ale corpuliu: tegumentar (pielea fiind cel mai vast organ),fascial, circulator, limfatic, muscular si articular.

Efectele fiziologice ale terapiei cu tape sint: reduce sau elimina durerea, facilitare si relaxare musculatura, reduce contracturile si procesele inflamatorii, ofera suport ligamentar.

Alte recomandari: laxitate a articulatiei umarului, disjunctive acromio-claviculara, periatrita scapula-humerala, nevralgie intercostala, nevralgii cu diverse localizari, torticolis, spondiloza cervicala, tendinite, entezite, patologie ligamentara, rupturi musculare, miozite, contuzii, hematoame, contracturi musculare, discopatii vertebrale, lumbago, cifoza, sciatalgii, artrite, entorse, edeme de orice natura, dureri de cauze diferite.

Beneficiile tapingului sint instantanee iar terapia completa presupune 4 – 7 aplicatii Durata medie a benzii pe corp este de 3 – 5 zile pentru o aplicare.

Kinetoterapeut Calin Abrudean

Read More